۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱

داخته خبر داد:

شناسایی سه گونه دلفین در آب های جزيره قشم

شناسایی سه گونه دلفین در آب های جزيره قشم

قشم - مدير محيط زيست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای نخستين بار، سه گونه مختلف از دلفين‌های ساكن در آب‌های ساحلی جزيره قشم شامل دلفين بينی بطری، دلفين گوژپشت و پورپويز مورد مطالعه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه آزاد قشم، سيد محمد هاشم داخته با بيان این مطلب، اعلام كرد: آبهای ساحلی جزيره قشم از  معدود نقاط آبی جهان محسوب می شود كه گونه های مختلف پستانداران دريايی بصورت ساكن و مهاجر در آن مشاهده می شود.

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده در این حوزه، زمينه‌ ارزيابی و تدوين برنامه‌های مديريتی و نظارتی برای حفاظت بهتر از اين پستاندارن را فراهم کرده است.

مديركل محيط ‌زيست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در چند ماه گذشته و با دعوت از پژوهشگران كشورهای مختلف جهان در حوزه پستانداران دريايی، ويژگی‌های رفتاری دلفين‌ها در آبهای ساحلی جزيره قشم مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: برای حفظ و بهره‌برداری صحيح از دلفين‌های قشم به عنوان یک امتیاز در حوزه جذب توریست و ارتقای سطح درآمدی ساکنان مناطق همجوار خلیج دلفین ها، ويژگی‌های رفتاری و مهاجرت‌ های محلی اين جانوران دريايی مورد ارزيابی علمی قرار گرفت.

به گفته داخته، حضور اين جانوران دريايی و استمرار فعاليت‌های گردشگری مرتبط با آن، نيازمند اين ارزيابی‌ها و هم چنين انجام برنامه‌های آموزشی برای دست اندركاران فعاليت‌های گردشگری در اين حوزه و همچنين آشنايی بيشتر گردشگران با اين آبزيان است.

کد خبر 2788928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha